CV
Informaţii personale |
|
||||||||||||
Nume / Prenume |
TOTH SZILÁRD |
||||||||||||
Adresă(e) |
Str. Peana nr. 18, Ap. 82, 400541, Cluj-Napoca |
||||||||||||
Telefon(oane) |
0040 264 405 300 (Tel.fix, Birou - Facultatea de Istorie şi Filosofie |
0726148216 (Mobil) |
|
||||||||||
E-mail(uri) |
tszilard22@yahoo.com |
||||||||||||
Naţionalitate(-tăţi) |
Cetăţenia română |
||||||||||||
Data naşterii |
16.05.1977 |
||||||||||||
Sex |
masculin |
||||||||||||
Locul de muncă vizat / Domeniul ocupaţional |
Universitatea "Babeş-Bolyai" Cluj-Napoca, Facultatea de Istorie şi Filosofie / lector universitar, Istorie contemporană şi Relaţii Internaţionale |
||||||||||||
|
|
||||||||||||
Experienţa profesională |
|
||||||||||||
Perioada |
Septembrie 1999 - Octombrie 2001 |
||||||||||||
Funcţia sau postul ocupat |
Profesor de istorie titular |
||||||||||||
Activităţi şi responsabilităţi principale |
activitate didactică, diriginte |
||||||||||||
Numele şi adresa angajatorului |
Colegiul Naţional „Bethlen Gabor" Aiud, Str. Bethlen Gabor nr. 1, Aiud, 515200, jud. Alba |
||||||||||||
Tipul activităţii sau sectorul de activitate |
Didactic, Istorie |
||||||||||||
Perioada |
Octombrie 2001- Octombrie 2005 |
||||||||||||
Funcţia sau postul ocupat |
Doctorand cu frecvenţă |
||||||||||||
Activităţi şi responsabilităţi principale |
Seminarii (didactice), organizarea practicii de specialitate |
||||||||||||
Numele şi adresa angajatorului |
Universitatea "Babeş-Bolyai" Cluj-Napoca, Facultatea de Istorie şi Filosofie, Catedra de Istorie Contemporană şi Relaţii Internaţionale, str. Mihail Kogălniceanu, nr. 1, Cluj-Napoca |
||||||||||||
Tipul activităţii sau sectorul de activitate |
Didactic, Istorie Contemporană şi Relaţii Internaţionale |
||||||||||||
Perioada |
Octombrie 2005- Februarie 2006 |
||||||||||||
Funcţia sau postul ocupat |
Profesor de istorie titular |
||||||||||||
Activităţi şi responsabilităţi principale |
activitate didactică |
||||||||||||
Numele şi adresa angajatorului |
Colegiul Naţional „Bethlen Gabor" Aiud, Str. Bethlen Gabor nr. 1, Aiud, 515200, jud. Alba |
||||||||||||
Tipul activităţii sau sectorul de activitate |
Didactic, Istorie |
||||||||||||
Perioada |
Februarie 2006- prezent |
||||||||||||
Funcţia sau postul ocupat |
Lector universitar |
||||||||||||
Activităţi şi responsabilităţi principale |
- Cursuri şi seminarii de specialitate - Responsabil de pregătirea didactică a studenţilor (metodist) - Coordonare lucrări de licenţă şi masterat - Responsabil de pregătirea postuniversitară a profesorilor de istorie - Responsabil de realizarea orarului - linia maghiară |
||||||||||||
Numele şi adresa angajatorului |
Universitatea "Babeş-Bolyai" Cluj-Napoca, Facultatea de Istorie şi Filosofie, Catedra de Istorie Contemporană şi Relaţii Internaţionale, str. Mihail Kogălniceanu, nr. 1, Cluj-Napoca |
||||||||||||
Tipul activităţii sau sectorul de activitate |
Didactic, Istorie Contemporană şi Relaţii Internaţionale |
||||||||||||
|
|
||||||||||||
Educaţie şi formare |
|
||||||||||||
Perioada |
1995-1999 |
||||||||||||
Calificarea / diploma obţinută |
Licenţă în Istorie |
||||||||||||
Disciplinele principale studiate / competenţe profesionale dobândite |
Disciplinele generale şi cele aferente specializării Istorie Contemporană şi Relaţii Internaţionale, Modulul pedagogic, Competenţe didactice şi de cercetare |
||||||||||||
Numele şi tipul instituţiei de învăţământ / furnizorului de formare |
UNIVERSITATEA BABEŞ-BOLYAI, Facultatea de Istorie şi Filosofie |
||||||||||||
Perioada |
1999- 2000 |
||||||||||||
Calificarea / diploma obţinută |
Master, specializarea Istorie contemporană şi relaţii internaţionale |
||||||||||||
Disciplinele principale studiate / competenţe profesionale dobândite |
Discipline speciale de Istorie Contemporană şi Relaţii Internaţionale Competenţe didactice şi de cercetare |
||||||||||||
Numele şi tipul instituţiei de învăţământ / furnizorului de formare |
UNIVERSITATEA BABEŞ-BOLYAI, Facultatea de Istorie şi Filosofie |
||||||||||||
Perioada |
2001- 2005 |
||||||||||||
Calificarea / diploma obţinută |
Doctorat în Istorie |
||||||||||||
Disciplinele principale studiate / competenţe profesionale dobândite |
Competenţe de cercetare în: istoria politică a secolului XX, istoria contemporană a Europei Centrale şi de Est, Istoria contemporană a României, istoria minorităţilor naţionale din România în secolul XX. |
||||||||||||
Numele şi tipul instituţiei de învăţământ / furnizorului de formare |
UNIVERSITATEA BABEŞ-BOLYAI, Facultatea de Istorie şi Filosofie |
||||||||||||
|
|
||||||||||||
Aptitudini şi competenţe personale |
|
||||||||||||
Limba(i) maternă(e) |
Limba Maghiară, vorbitor de Limba Română la acelaşi nivel |
||||||||||||
Limba(i) străină(e) cunoscută(e) |
|
||||||||||||
Autoevaluare |
|
Înţelegere |
Vorbire |
Scriere |
|||||||||
Nivel european (*) |
|
Ascultare |
Citire |
Participare la conversaţie |
Discurs oral |
Exprimare scrisă |
|||||||
Engleză |
|
C2 |
Foarte bine |
C2 |
Foarte bine |
B2 |
Bine |
B2 |
Bine |
B2 |
Bine |
||
Franceză |
|
B2 |
Bine |
B1 |
Bine |
A1 |
Satisfăcător |
A1 |
Satisfăcător |
A1 |
Satisfăcător |
||
|
(*) Nivelul Cadrului European Comun de Referinţă Pentru Limbi Străine |
||||||||||||
Competenţe şi abilităţi sociale |
Disponibilităţi pentru organizarea şi munca în echipă |
||||||||||||
Competenţe şi aptitudini organizatorice |
Experienţă în organizarea de reuniuni şi manifestări ştiinţifice și managementul proiectelor de cercetare naţionale și internaţionale. |
||||||||||||
Competenţe şi aptitudini de utilizare a calculatorului |
Utilizator computer funcţii curente |
||||||||||||
Alte competenţe şi aptitudini |
Specializări şi calificări:
- 2012.04.16. - 2012.05.16. - CEEPUS II - activitate didactică şi de cercetare la Universitatea Catolică Pazmany Peter din Piliscsaba şi Arhivele Naţionale ale Ungariei, Ungaria. - 2009.03.16. - 2009.04.15. - CEEPUS II - activitate didactică şi de cercetare la Universitatea Catolică Pazmany Peter din Piliscsaba şi Arhivele Naţionale ale Ungariei, Ungaria. - 2006.12.01. - 2006.12.30. - CEEPUS II - activitate didactică şi de cercetare la Universitatea Catolică Pazmany Peter din Piliscsaba şi Arhivele Naţionale ale Ungariei, Ungaria. - 2004.03.01. - 2004.03.31. - CEEPUS - activitate didactică şi de cercetare la Universitatea Catolică Pazmany Peter din Piliscsaba şi Arhivele Naţionale ale Ungariei, Ungaria. - 2002.05.01. - 2002.05.31. - CEEPUS - activitate didactică şi de cercetare la Universitatea Catolică Pazmany Peter din Piliscsaba şi Arhivele Naţionale ale Ungariei, Ungaria. |
||||||||||||
Informaţii suplimentare |
Director Grant international COMENIUS, AQUEDUCT (Acquiring Key Competences through heritage education) project, 502572-LLP-1-2009-1-BE-COMENIUS-CMP , 2009-2011. |
Listă de publicaţii / participare la proiecte / programe / conferinţe / simpozioane
Cărţi:
1. A koreai háború a romániai magyar kommunista sajtópropaganda tükrében [Războiul coreean în oglinda presei comuniste maghiare din România], Editura Accent, Cluj-Napoca, 2005, 108 pagini, ISBN-973-8445-88-4.
2. A történelemtanítás módszertana [Metodica predării istoriei], Editura Accent, Cluj-Napoca, 2005, 106 pagini, ISBN-973-8445-87-6.
3. Partidul Maghiar şi problema minorităţii maghiare în Parlamentul României în perioada interbelică, Editura Argonaut, Cluj-Napoca, 2008, 340 pagini, ISBN-978-973-109-198-3.
4. Politikai intézmények és nemzetközi kapcsolatok [Institutii politice si relatii internationale], Editura Argonaut, Cluj-Napoca, 2009, 126 pagini, ISBN- 978-973-109-195-2.
5. A történelemtanítás didaktikája [Didactica istoriei], Editura Argonaut, Cluj-Napoca, 2009, 115 pagini, ISBN- 978-973-109-188-4.
6. Acquiring Key Competences through heritage education, Lies Kerkhofs, Landkommanderij Alden Biesen, 2011, 136 pagini, ISBN-9789081794107, coautori: Jaap Van Lakerveld, Ingrid Gussen, Christa Bauer.
7. Istoria Universităţii „Babeș-Bolyai", Editura Mega, Cluj-Napoca, 2012, 394 pagini, ISBN 978-606-543-222-2, coautori: Ioan-Aurel Pop, Doru Radosav, István Csucsuja, Tamás Lönhárt, Attila Gábor Hunyadi, Marcela Sălăgean, Ana-Maria Stan, etc.
8. Nemzetközi intézmények és szervezetek [Instituţii și organizaţii internaţionale], Editura Argonaut, Cluj-Napoca, 2012, 298 pagini, ISBN-978-973-109-316-1.
Studii și articole:
1. Legislaţia privind reforma agrară din 1921 - "unităţi de măsură" identice sau diferite pentru provinciile României? , In : Studia Universitatis Petru Maior, Series Historia, nr. IV., 2004, p. 131 - 142. (CNCSIS B+)
2. Oberding József György, In : Az erdélyi magyar gazdasági gondolkodás múltjából [Din trecutul gândirii economice maghiare transilvănene], vol. II., Editor Somai József, Editat de Romániai Magyar Közgazdász Társaság [Societatea Economiştilor Maghiari din România], Editura Tipoholding Rt., Kolozsvár [Cluj-Napoca], 2004, p. 269 - 283.
3. Zona culturală - necesitate s-au scop politic ? Consideraţii asupra legislaţiei române privind învăţământul în perioada interbelică, In : Anuarul Şcolii Doctorale "Istorie. Civilizaţie. Cultură", Editor Toader Nicoară, Presa Universitară Clujeană, Cluj - Napoca, 2005, p. 429 - 435.
4. Organizaţiile politice ale minorităţilor din România interbelică - colaborare sau concurenţă? Studiu de caz: minorităţile maghiară, germană şi evreiască, in Orizont XXI, anul I., nr. 4/2006, p. 32-38.
5. Incidente sângeroase la alegerile parlamentare din 1928 la secţia de votare din com. Olteni (jud. Trei-Scaune), In: Acta Siculica 2008 (A Székely Nemzeti Múzeum Évkönyve), Sepsiszentgyörgy-Sfîntu Gheorghe, 2008, p. 419 - 427.
6. Problema învăţământului minorităţii maghiare în dezbaterile parlamentare din România interbelică, In: Partide politice şi minorităţi naţionale din România în secolul XX, vol. IV., Techno Media, Sibiu, 2009, p. 109-131, ISBN-978-606-8030-53-1.
7. A „kultúrzóna" - szükség vagy politikai cél? Gondolatok a két világháború közötti román tanügyi törvények kapcsán, In: Acta Siculica 2009 (A Székely Nemzeti Múzeum Évkönyve), Sepsiszentgyörgy-Sfîntu Gheorghe, 2009, p. 525-533.
8. A romániai magyar nyelvű általános- és középiskolai történelemtanítás során leggyakrabban felmerülő problémák a XXI. század elején [Problemele de la începutul secolului XXI. în predarea istoriei în învăţământul gimnazial şi liceal de limbă maghiară din România], In: Anuarul Institutului de Pregătire Didactică, nr. 3, 2008-2009, Casa Cărţii de Ştiinţă, Cluj-Napoca, 2010, p. 348-353, ISSN-1843-0082 (indexat BDI baza de date Fachportal Paedagogik - Germania).
9. Relaţiile dintre organizaţiile politice ale minorităţii maghiare, germane şi evreieşti din România în perioada interbelică, In: Acta Musei Napocensis, Historica, nr. 47/II, 2010, p.175-183. (CNCSIS D)
10. Az egyházi iskolák fenntartási és működési lehetőségei a két világháború közötti Romániában, In: A Kolozsvári Református Kollégium Évkönyve, Kolozsvár, 2010, p. 43-47.
11. Acquiring Key Competences through heritage education (Aqueduct), In: Colloquia. Journal of Central European History, Vol. XVII, Cluj-Napoca, 2010, p. 205-210. (CNCSIS B)
12. Comportamentul electoratului maghiar la alegerile parlamentare din România interbelică şi şansele de reuşită ale Partidului Maghiar, In: Partide politice şi minorităţi naţionale din România în secolul XX, vol. V., Techno Media, Sibiu, 2010, p.103-118, ISBN-978-606-8030-84-5.
13. Traditii comunitare si comportament electoral la alegerile din mediul rural din Romania-cazul comunitatii maghiare din Olteni, in: Anuarul Muzeului Etnografic al Transilvaniei, 2011, p.333-341. (CNCSIS D)
14. Acquiring Key Competences through heritage education (Aqueduct) (Fourth conference: St. Jean d'Angély, France, 13-17 October 2010, Fifth conference: Graz, Austria, 23-26 January 2011, Sixth Conference: Cluj-Napoca, Romania, 23-26 May 2011), In: Colloquia. Journal of Central European History, Vol. XVIII, Cluj-Napoca, 2011, p. 227-230. (CNCSIS B)
15. Bernady Gyorgy si strategia politica a Partidului Maghiar, in: Acta Musei Napocensis, Historica, nr.48/II, 2011, p.125-136.
16. Universitatea din Cluj între 1919 și 1944, in Istoria Universităţii „Babeș-Bolyai", Editura Mega, Cluj-Napoca, 2012, p. 127-185, coautor: Marcela Sălăgean, ISBN 978-606-543-222-2
17. Universitatea "Babeș-Bolyai" în perioada 1990-2010, in Istoria Universităţii „Babeș-Bolyai", Editura Mega, Cluj-Napoca, 2012, p. 299-385, coautori: Ana-Maria Stan, Emilia Cismaș, ISBN 978-606-543-222-2.
18. Karikatúrák és sajtópropaganda a hidegháború alatt. A koreai háború megjelenítése a korabeli romániai magyar nyelvű kommunista sajtóban, In: Ablakok a múltra, 2012, p. 306-326. ISBN 978-606-8145-30-3.
19. ''Problema functionarilor publici maghiari in dezbaterile parlamentare din Romania interbelica'', in: Studii de Istorie, edit. Constantin Buse, Ionel Candea, Muzeul Brailei, Editura Istros, Braila, 2012, p. 245-255 - CNCS - B
20. „Választási hagyományok" a két világháború közötti Romániában és a magyar szavazók viselkedése e választások alkalmával, in: Korunk, 12/2012, p. 97-107. ISSN 1222-8338