My Erasmus: Iulia Emilia Pantea

Păreri cu privire la bursa Erasmus

 

            Începând cu luna Septembrie a anului 2010 s-a dat start-ul unui nou an universitar, respectiv unui nou semestru. De această dată însă într-o universitate străină, respectiv ţară străină pentru mine. A fost o alegere potrivită, la momentul potrivit aş putea spune. După cum se aşteaptă oricine mi s-a înfăţişat un nou mediu pe toate planurile, la care a trebuit să mă adaptez într-un timp foarte scurt având în vedere că şederea mea în acest nou oraş al Olandei, Groningen era relativ scurtă, cu aproximaţie 6 luni.

            Încă de la bun început am fost plăcut impresionată de modul de organizare prin ceremonia de întâmpinare ce ne-a fost oferită de University of Groningen a cărei infiinţare datează în anul 1614. De asemenea, ni s-a organizat o săptămână de introducere prin care am reuşit să ne familiarizam cu oraşul, instituţiile etc. Tot în această săptămână de introducere am avut şansa să ne cunoaştem colegii şi să legăm câteva relaţii de prietenie. Astfel într-un oraş în care cu o zi în urmă tu însuţi reprezentai singura ta companie, dintr-odata te trezeşti cu o mulţime de cunoscuţi care te invită la film, la sport, la bibliotecă etc. În această frenezie şi cursurile îşi încep traiectoria. Cursuri interactive şi foarte bine organizate, cursuri şi seminarii la care şi studenţii sunt implicaţi activ. Sistemul academic, în mod evident este mult diferit şi foarte dinamic pentru cineva care nu este obişnuit cu acest ritm. De pe o săptamână pe alta numeroase proiecte de realizat şi numeroase întrebări de răspuns. Totul cu foarte multă logica realizat, necesitând foarte multă muncă individuală a studentului ceea ce nu poate fi altfel decât benefic. Aşadar beneficiile atât personale cât şi profesionale s-au întrepătruns pe toată durata şederii mele în Groningen. Un beneficiu independent de toată munca depusă constă în simplul fapt că mi s-a oferit şansa de a mă afla într-o universitate de prestigiu unde am fost înconjurată de foarte mult profesionalism şi de un sistem de învăţare foarte solicitant.

            Pe deasupra, trebuie să menţionez şi beneficiul studiului într-o limbă străină, limba engleză, cât şi interacţionarea de zi cu zi tot în această limbă. Cunoşteam limba engleză înainte de această experienţă? Răspunsul este evident da, am studiat-o de mic copil cu multă plăcere, fără să ştiu însă de ce, pentru ce şi cum o să-mi folosească cu exactitate. Aceasta a fost o şansă nemaipomenită de a face uz de ea, fiindu-mi foarte utila şi bineînţeles am îmbunătăţit-o, fiind nevoită să scriu lucrări de specialitate în limba engleză folosind termeni adecvaţi.

Din punct de vedere profesional pot spune că mi-am dezvoltat spiritul analitic, în prezent reuşesc să fiu mult mai concisă în idei sau chiar şi atunci când scriu un eseu. Acesta din urmă este cu siguranţă mai calitativ în prezent, eliminând descriptivul care a fost treptat înlocuit de analitic şi de capacitate de sinteză. Din punct de vedere personal a fost benefic deoarece am câştigat multă încredere şi siguranţă de sine datorită situaţiilor înfăţişate şi al numărului mare de oameni cu care am intrat în contact. Într-un oraş total străin mie, m-am înregistrat singură la primărie, mi-am creat cont bancar, am adoptat ca mijloc de transport o bicicletă ca toţi olandezii, m-am adaptat cu brio la stilul lor de viaţă şi asta reprezintă în sine o reuşită.

            În concluzie aş vrea să spun că sfătuiesc toţi studenţii să încerce o asemenea experienţă, deoarece este bine să ieşi din obişnuit. Singura menţiune negativă care vreau să o fac în final, cu privire la întreg programul Erasmus este această cerinţă exagerată de a obţine 30 de credite într-o universitate de prestigiu, unde totul decurge foarte diferit şi unde studenţilor lor propriu-zişi le este foarte greu să obţină acest număr de credite

 într-un semestru deşi ei au crescut în acel sistem. Aceasta împreună cu valoarea bursei au fost singurele experienţe negative, şi mi-a fost necesar să depun o muncă extra omenească să obţin numărul cerut de credite de catre contractul financiar. Majoritatea studenţilor Erasmus veniţi din ţări precum Germania, Finlanda sau din alte ţări deşi dezvoltate aveau stipulat să se întoarcă cu un număr de 15 credite ceea ce este mult mai în regulă. Trebuie să se aibe în vedere că un student în poziţia de exchange are foarte multe de învăţat numai prin simplul fapt de a se afla într-o societate străină, înconjurat de oameni necunoscuţi şi de instituţii care funcţionează diferit. Aceşti factori necesită energie şi timp, aşadar nu putem avea si pretenţii academice atât de mari în acelaşi timp.

At the end of the day it was a good experience both personal and professional!