Admiterea la Facultatea de Istorie şi Filosofie în 7 paşi simpli

1. Pregătirea documentelor

Înainte de a începe procedura de înscriere on-line, ar trebui să ai pregătite copii scanate ale documentelor necesare în format pdf, jpg sau png:
Documente necesare tuturor candidaţilor:

  1. Scrisoarea de motivaţie. Formularele pot fi descărcate aici, în limba română, în limba maghiară , în limba engleză
  2. Anexa 1 (se generează în urma preînscrierii)
  3. Anexa 2 Fişa de înscriere cu opţiuni.
    La Facultatea de Istorie şi filosofie opţiunile nu se înregistrează pe fişă deoarece se completează direct în aplicaţie, dar te rugăm să descarci fişa aici, şi să o completezi.
  4. Diploma de Bacalaureat (faţă/verso)
  5. Carte de identitate
  6. Certificat de naştere
  7. Adeverinţa medicală
  8. Dovada achitării taxei de admitere (dacă nu doreşti să plăteşti on-line prin intermediul aplicaţiei)

Detalii şi documente suplimentare pentru anumite situaţii găseşti aici: http://hiphi.ubbcluj.ro/admitere/licenta/acte.html.

 

2. Preînscrierea se realizează aici: https://academicinfo.ubbcluj.ro/admitere/

 

Introduci CNP-ul, clic pe Înscriere, apoi completezi cu grijă toate informaţiile solicitate.

 

Preinscriere

 

După ce ai completat datele personale vei avea posibilitatea să alegi specializările la care doreşti să te înscrii. Selectezi pe rând

  • - Facultatea
  • - Forma de studii (licenţă)
  • - Specializarea

în cele 3 ferestre marcate cu săgeţi.
Apoi te concentrezi pe posibilitatea de a selecta mai multe specializări.

Lista completă a specializărilor din cadrul Facultăţii de Istorie şi Filosofie şi a domeniilor de care aparţin se găseşte aici.
Detalii legate de alegerea specializărilor ca opţiuni în concursul de admitere.

 

optiune Istorie

 

optiune Istoria Artei

 

Atenţie! Ordinea specializărilor în tabelul de opţiuni este foarte importantă! Ea va determina specializarea la care poţi să fii admis. De aceea poţi corecta această ordine.
Acordă multă atenţie acestui pas! După încărcarea documentelor şi preluarea opţiunilor de către comisia de admitere, opţiunile nu se pot modifica.
Alege opţiunea "buget" apoi "taxă" a unei specializări, dacă doreşti foarte mult să studiezi doar acea specializare.
Alege opţiunea "buget" pentru mai multe specializări, dacă este important să fii admis la forma de finanţare buget.

 

optiune Istoria Artei

 

optiune Istoria Artei

 

Odată ce ai ales toate specializările dorite, se va afişa un ecran cu toate datele introduse, pentru a le putea confirma, se va genera Anexa 1 (pe care te rugăm să o salvezi, pentru că va trebui să o încarci împreună cu restul documentelor).
Important! Înscrierea nu se încheie aici. Vei primi un nume de utilizator şi o parolă pentru pasul următor şi va trebui să continui din această fereastră.

 

date salvate

 

Vei primi de asemenea un mesaj cu aceste informaţii şi cu link-ul la care poţi continua procedura.

 

3. Încărcarea documentelor şi plata taxei de admitere

Încărcarea documentelor se face alegând operaţia din meniul din stânga. Apoi deschizi lista disponibilă la rubrica Tip document, cauţi documentele pe calculatorul tău (butonul Browse) şi clic pe Încarcă.

 

lista de documente

 

Important! Scrisoarea de motivaţie nu apare în lista iniţială de documente. Pentru a o încărca alegi linia Alte documente şi o vei putea selecta din noua listă.
Tot la categoria "Alte documente" vei găsi "Anexa2 - Fişa de înscriere cu opţiuni".

 

incarcarea Scrisorii de motivatie

 

Şi nu uita că trebuie să achiţi taxa de admitere!

plata

Găseşti aici explicaţii despre cuantumul taxei de admitere şi reduceri de care poţi eventual să beneficiezi.

 

Taxa se poate achita şi prin transfer bancar sau mandat poştal. Dacă alegi această modalitate va trebui să încarci, pe lângă actele specificate anterior, copia documentului care dovedeşte plata.
Foarte important: Dacă plăteşti taxa de admitere prin transfer bancar sau mandat poştal, pe acesta trebuie obligatoriu să apară specificaţia: Taxă de admitere pentru Facultatea de Istorie şi Filosofie.

 

4. Verificarea înregistrării de către comisia de admitere

Comisia de admitere va verifica şi prelua documentele încărcate şi te va înscrie în aplicaţie, conform opţiunilor.
Ca rezultat, în contul tău pentru admitere vei găsi confirmarea înscrierii şi foarte important! numărul de legitimaţie cu care ai fost înscris. Cu acest număr te vei regăsi pe listele care se vor publica pe site în 18 iulie.

inscris

 

5. Urmărirea rezultatului pe liste

În 18 iulie se va face repartiţia candidaţilor înscrişi. În urma acesteia pe site-ul facultăţii se vor publica listele cu clasamentul candidaţilor înscrişi.

Iată o imagine sintetică a acestor liste.

 

plata

 

Vei găsi informaţia şi în contul personal din aplicaţie.

 

plata

 

6. Confirmarea faptului că doreşti să rămîi în concurs

Indiferent dacă ai fost admis la prima opţiune (ca în cazul candidatului IR11) sau nu, pentru a apărea pe listele finale ale admiterii va trebui să confirmi locul obţinut.
În contul personal vei alege pasul Confirmare Admitere iar apoi clic pe butonul confirmare.
La acest pas va trebui să completezi şi să încarci Contractul de studii (cu frecvenţă, ID) iar candidaţii admişi la taxă vor achita prima tranşă a taxei de şcolarizare (funcţionalităţile vor apărea în aplicaţie).
Foarte important: dacă nu ai fost admis la prima dintre opţiunile exprimate la înscriere, bifează că doreşti redistribuire. Deoarece nu toţi candidaţii înscrişi confirmă locul ocupat, ai şansa astfel să ajungi la specializarea dorită.
De asemenea la acest pas poţi să încarci Cererea pentru un loc la cămin.

 

plata

 

7. Rezultatul final

Confirmarea va fi operată de către comisia de admitere iar listele finale ar putea să arate astfel:

 

plata

 

Iar în contul personal al candidatului informaţia va fi aceasta:

 

final candiat

La începutul anului universitar vei depune la secretariat actele în original.